Global Sourcing

Photo credit: PhotoMIX-Company für Pixabay (via Canva pro)

Interim management v automobilovém průmyslu: utváření změn, posilování konkurenceschopnosti

Automobilový průmysl prochází radikálními změnami. CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electrified) formuje odvětví a vede k rychlým změnám podmínek na trhu. Aby si společnosti udržely konkurenceschopnost, musí být flexibilní a agilní. Interim management je na to strategickou odpovědí.

 

 

Jako zkušení profesionálové, kteří se ve firmách ujímají dočasných úkolů, přinášejí interim manažeři hluboké odborné znalosti a znalosti oboru. Jsou to

 

  • znát výzvy a příležitosti v oboru.
  • znáte nejnovější trendy a technologie.
  • mít širokou síť kontaktů.

 

V automobilovém průmyslu lze interim management využít v různých oblastech, aby podpořil dodavatele OEM při přizpůsobování se měnícím se podmínkám na trhu. Zde je několik příkladů:

 

1. Restrukturalizace a transformace:

Interim manažeři pomáhají s restrukturalizací firemních procesů a transformací obchodního modelu. Mezi možné úkoly patří

 

  • Podrobná optimalizace procesu:
  • Analýza výrobních procesů a identifikace slabých míst
  • Zavedení metod štíhlého řízení a Six Sigma ke zvýšení efektivity
  • Optimalizace dodavatelského řetězce a snížení nákladů

 

  • Přenastavení obchodního modelu:
  • Vývoj nových strategií pro budoucnost společnosti
  • Rozvoj nových trhů a zákazníků
  • Diverzifikace nabídky produktů a služeb

 

  • Realizace inovací:
  • Zavádění nových technologií a výrobních postupů
  • Vývoj nových produktů a služeb na základě aktuálních tržních trendů.
  • Podpora kultury inovací ve společnosti

 

2. Krizové řízení:

V krizových situacích, jako je náhlý pokles poptávky, mohou interim manažeři jednat rychle a efektivně, aby minimalizovali negativní dopad na společnost. Interim manažeři mohou v rámci krizového řízení převzít následující úkoly:

 

  • Rychlý a účinný zásah:
  • Stabilizace situace prostřednictvím okamžitých opatření
  • Identifikace příčin krize a vypracování řešení.
  • Komunikace se všemi zúčastněnými stranami a budování důvěry

 

  • Vypracování plánu reorganizace:
  • Analýza finanční situace společnosti
  • Příprava plánu restrukturalizace a reorganizace
  • Jednání s věřiteli a investory

 

  • Provádění restrukturalizačních opatření:
  • Programy snižování nákladů
  • Zmenšení velikosti
  • Prodej částí podniku

 

3. Řízení projektu:

Interim manažeři mohou řídit složité projekty, jako je například zavedení nové IT platformy. Služby interim manažerů v oblasti řízení projektů zahrnují

 

  • Řízení složitých projektů:
  • Definice cílů a milníků projektu
  • Vytváření projektových plánů a rozpočtů
  • Řízení průběhu projektu a projektových rizik

 

  • Spolupráce s interními a externími týmy:
  • Řízení a motivace projektového týmu
  • Komunikace se všemi zúčastněnými stranami
  • Zajištění dodržování termínů, nákladů a standardů kvality.

 

  • Úspěšné dokončení projektu:
  • Dosažení cílů projektu
  • Dodržování rozpočtu a harmonogramu
  • Zajištění udržitelnosti výsledků projektu

 

4. Řízení změn:

Interim manažeři mohou ovlivňovat změny ve firmách a podporovat zaměstnance při adaptaci na nové procesy a struktury. V této souvislosti mohou převzít následující úkoly:

 

  • Utváření změn ve společnosti:
  • Vytvoření vize a strategie změny
  • Informování zaměstnanců o změnách
  • Podpora zaměstnanců při adaptaci na nové procesy a struktury.

 

  • Podpora kultury změny:
  • Vytvoření kultury otevřené a transparentní komunikace
  • Budování důvěry a přijetí změny
  • Vývoj programů rozvoje zaměstnanců

 

  • Ukotvení změn ve společnosti:
  • Zajištění udržitelnosti procesu změny
  • Měření úspěšnosti změn
  • Přizpůsobení strategie změny podle potřeby

image 25749 1

Photo credit: PhotoMIX-Company für Pixabay (via Canva pro)

Efektivita nákladů prostřednictvím interim managementu v automobilovém dodavatelském průmyslu

Nové technologie, tvrdší konkurenční podmínky a nestálé trhy vyžadují, aby se společnosti dokázaly rychle a pružně přizpůsobit. Zejména v kritických fázích vývoje společnosti může být využití interim manažerů nákladově efektivním řešením pro úspěšné zvládnutí nezbytných změn.

 

Stojí to ale za tu námahu?

 

Srovnání nákladů: interim manažer vs. stálý zaměstnanec

 

Vzorový výpočet:

 

Stálí zaměstnanci:

Plat: 100 000 €

Vedlejší náklady zaměstnavatele: 15 000 EUR

Nárok na dovolenou: 12 000 EUR

Další vzdělávání: 4 000 EUR

Sick days: 8 000 EUR

Režijní náklady: 30 000 EUR

Celkem: 169 000 EUR

 

Interim manažer:

Podle analýz AIMP činí denní sazba interim manažera v průměru 0,8 % - 1 % hrubé roční mzdy srovnatelné stálé pozice. To znamená, že roční plat stálého zaměstnance by byl vyčerpán již po 169-211 pracovních dnech. Koneckonců podle studie Univerzity Helmuta Schmidta pracují interim manažeři v průměru 50, nikoli 40 hodin týdně, což znamená, že efektivní počet pracovních dnů se oproti stálé pozici zvýší o 15 % na 194 - 243.

Samotná otázka počtu pracovních dnů však není rozhodující. Jde spíše o to, zda interim manažer dokáže za tuto relativně krátkou dobu vytvořit pro podnik rozhodující přidanou hodnotu.

Ve svůj prospěch může použít následující argumenty:

 

  • Rychlé seznámení: Podle nedávné studie stačí interim manažerům 20 dní na to, aby zvládli všechna důležitá témata.
  • Vysoká úroveň odborných znalostí: Interim manažeři mají rozsáhlé zkušenosti v oboru a s překonáváním složitých problémů.
  • Flexibilita: Nasazení interim manažerů lze flexibilně organizovat a přizpůsobovat potřebám společnosti.

 

Z obchodního hlediska je klíčová návratnost investic (ROI) nebo v tomto případě návratnost interim managementu (ROIM) a zde jsou fakta:

 

  • 71 % projektů dosahuje kladného ROIM.
  • Průměrná návratnost investic činí 5,47 EUR na investované euro.
  • U 14 % projektů je dosaženo návratnosti investic vyšší než 10 EUR.

 

Prozatímní řízení v praxi

 

Případová studie: Úspěšné zavedení systému kvality v automobilovém průmyslu.

 

Výzva:

Dodavatel hnacích hřídelí pro automobilový průmysl stál před výzvou zavést funkční systém kvality. Stávající systém, který byl okopírován od jiné společnosti, nefungoval efektivně a navíc byl příliš složitý a chaotický.

 

Řešení:

Nasazení zkušeného interim manažera z automobilového průmyslu s dvacetiletou praxí. Interim manažer analyzoval situaci ve společnosti a vypracoval plán zavedení funkčního systému kvality.

 

Mezi nejdůležitější opatření patřila

  • výrazné omezení dokumentace a papírování.
  • zaměření na týmovou práci s dobrým pochopením kvality a oceněním činnosti zaměstnanců.

 

Výsledky:

  • Zavedení praktického systému kvality
  • Školení místního manažera kvality, který by měl být aktivní i po skončení projektu.
  • Pravidelný audit externí společností bez větších či menších odchylek
  • Ppm: 3,5
  • Snížení interních zmetků z 12,7 % na 3,2 %.
  • Úspěšná realizace vzorku

 

Závěr: Interim management se ukázal jako efektivní řešení pro rychlé a účinné zavedení funkčního systému kvality. Využití zkušeného interim manažera se znalostmi a zkušenostmi v oboru vedlo během osmi měsíců k výraznému zlepšení kvality a produktivity.

image 25749 2

Photo credit: PhotoMIX-Company für Pixabay (via Canva pro)

Úloha interim manažerů při transformaci dodavatelů v automobilovém průmyslu

 

Interim manažeři v digitální transformaci

Digitalizace a elektrifikace vozidel vyžaduje, aby dodavatelé automobilového průmyslu radikálně změnili své obchodní modely a procesy. Interim manažeři mají zkušenosti a odborné znalosti, které společnostem pomohou v digitální transformaci. Mezi jejich úkoly v rámci digitální transformace patří

 

  • Vývoj digitální strategie: Interim manažeři pomáhají společnostem při vývoji digitální strategie, která je přizpůsobena konkrétním potřebám společnosti.
  • Implementace digitálních řešení: Interim manažeři pomáhají s implementací digitálních řešení, jako je cloud computing, analýza velkých dat nebo umělá inteligence.
  • Řízení změn: Interim manažeři připravují zaměstnance na změny spojené s digitální transformací v rámci řízení změn.
  • Řízení rizik: Interim manažeři identifikují a vyhodnocují rizika v souvislosti s digitální transformací.

 

Interim manažer v restrukturalizaci

Aby si mnoho společností udrželo konkurenceschopnost, musí přehodnotit své struktury a procesy. Interim manažeři mohou v tomto procesu hrát důležitou roli. Ti se ujímají různých úkolů při restrukturalizaci dodavatelů v automobilovém průmyslu. Mezi ně patří např.

 

  • Analýza současné situace: interim manažer analyzuje současnou situaci společnosti a identifikuje problémy a výzvy.
  • Vypracování koncepce restrukturalizace: Prozatímní manažer vypracuje koncepci restrukturalizace společnosti. Tato koncepce obvykle zahrnuje opatření ke snížení nákladů, zvýšení efektivity a zlepšení konkurenceschopnosti.
  • Realizace koncepce restrukturalizace: Prozatímní manažer realizuje koncepci restrukturalizace a provádí potřebné změny ve společnosti.
  • Koučování a mentorování zaměstnanců: Prozatímní manažer koučuje a mentoruje zaměstnance společnosti, aby je připravil na změny a podpořil je při realizaci koncepce restrukturalizace.

 

Interim manažer pro expanzi

Aby si dodavatelé udrželi konkurenceschopnost, musí přizpůsobit své obchodní modely a expandovat. Interim manažeři mohou hrát důležitou roli při expanzi dodavatelů v automobilovém průmyslu. Mají zkušenosti z automobilového průmyslu a znají problémy spojené s expanzí. Interim manažeři mohou být pro expanzi dodavatelů automobilového průmyslu užiteční zejména v následujících oblastech:

 

  • Vývoj strategie: Interim manažeři mohou společnostem pomoci při vytváření strategie expanze. Provádějí analýzy trhu, analyzují konkurenci a vyhodnocují potenciál nových trhů.
  • Vstup na trh: Interim manažeři podporují společnosti při vstupu na nové trhy. Mohou zřídit prodejní a marketingové kanály, uzavřít partnerství s místními společnostmi a získat potřebná úřední povolení.
  • Provoz: Interim manažeři podporují společnosti při optimalizaci jejich výrobních procesů a zlepšování dodavatelských řetězců. Zavádějí koncepty štíhlého řízení, zvyšují efektivitu výroby a snižují náklady.
  • Financování: Interim manažeři mohou společnostem pomoci při zajišťování financování jejich expanze. Vypracovávají modely financování, vyhledávají investory a vedou jednání s věřiteli.

image 25749 3

Photo credit: PhotoMIX-Company für Pixabay (via Canva pro)

Závěr:

Interim management je strategickou odpovědí na výzvy automobilového průmyslu. Využitím zkušených interim manažerů mohou společnosti pružně a agilně reagovat na nové podmínky na trhu, posilovat svou konkurenceschopnost a úspěšně formovat změny.

 

Interim management může podpořit vaši společnost v současné fázi transformace tím, že do ní přinese dočasné odborné znalosti a nové nápady zvenčí. Naši vysoce kvalifikovaní interim manažeři a odborníci jsou vám vždy k dispozici, aby vám poskytli komplexní odborné znalosti a řešení.

 

Kontaktujte nás e-mailem na adrese Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo telefonicky na čísle +49 (0)89 1894 6057.

 

Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Save